מה הוא שוק שורי ושוק דובי

כל עולם טומן בחובו מנעד רחב של משלים, דימויים, הסכמות שונות ואפילו תכתיבים המוסכמים על כל מי שלוקח חלק באותו עולם. אותו הדבר כאשר מדובר בעולם ההשקעות, שם לא רק שקיימים מגוון רחב של אפיקי השקעות, סכומים שונים ואפילו עולם דימויים שלם המבקש לתאר במעט את המהלכים אשר מתקיימים בין שלל ההשקעות. חלק מהמונחים של עולם ההשקעות מתייחסים גם לעליות וירידות המתקיימות לא אחת בשווקים אלו, כאשר המונח הראשון הוא "שוק שורי" ואילו המונח השני הוא "שוק דובי". כל אחד מאותם מונחים מבקש לתאר פעילות של מנייה או השקעה, בין אם מדובר במגמות עלייה ולהפך. 

שוק שורי מה הוא?

כמו שציינו מעל ישנם לא מעט דימויים אשר יוכלו לעזור ולהסביר את התנהגויות השוק, אחד מהם הוא המונח "שוק שורי". מונח זה מנסה לבטא עלייה מתמשכת של מניות, צמיחה של חברות וגם את אמונם של המשקיעים, עם זאת חשוב לתחום את המונח בזמן. שכן השור בזמן התקיפה מרים את קרניו כלפי מעלה, וכמו שאני יודעים כל דבר שעולה למעלה עלול גם לרדת. לכן כאשר מדובר בשוק שורי מדובר בעלייה מתמשכת, עם זאת חשוב להכיר את המשתנים והגורמים לכל עליה שכזו בין אם מדובר במוניטין של החברה ועד אל ההיצע והביקוש של המניות שנרצה להשקיע בהן. 

שוק דובי

המונח שוק דובי מבקש להתייחס על ירידה בשוק, אך לא ירידה קלילה או פגיעה בכנף אלא ירידה מתמשכת שיכולה להגיע עד לכדי 20% מנקודת השיא של המניה. ירידה שכזו יכולה לסמן מספר גורמים כמו שציינו בשוק שורי, החל מהיצע ביקוש ועד לאמון המשקיעים. עם זאת ישנם משקיעים(בעלי ניסיון לא קטן או בעלי הכשרה) אשר בוחרים לבצע השקעה במניות כאלו, כך שבדומה להשקעה בשוק שורי הבחירה במניות שכאלו מתבססת על גבי ידע מקדים ואסטרטגיית השקעה. כמו שציינו עד כה מרבית השווקים מסתמכים על מספר משתנים שונים, בין אם מדובר באמון הציבור שציינו ועד אל השקעות ופיתוחים לא מוצלחים של בעלת המניות. 

ואם תבקשו להכיר מעט יותר על תנועות השווקים וכיצד ניתן להתנהל בהם בצורה נכונה, מומלץ לפנות אל- https://ifunds-capital.co.il/