הר הביטוח – שירות דיגיטלי חדשני לאזרחים

הר הביטוח – שירות דיגיטלי חדשני לאזרחים

הקדמה

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות טכנולוגיות
מרשימות בתחומים רבים. גם מגזר הביטוח לא נותר מאחור, כשחברות הביטוח משקיעות
משאבים רבים בפיתוח פלטפורמות ושירותים דיגיטליים חדשניים. אחת הדוגמאות הבולטות
היא הר הביטוח – שירות ממשלתי שמהווה דוגמה ליכולות הטכנולוגיות המתקדמות כיום
.

הר הביטוח – טכנולוגיה מתקדמת לשירות האזרח

הר הביטוח הינו למעשה ממשק דיגיטלי חכם
וידידותי למשתמש, המרכז נתוני ביטוח אישיים ממאגרי מידע שונים ברשת מאובטחת אחת.
הטכנולוגיה העומדת מאחוריו כוללת יכולות עיבוד וניתוח מידע מתקדמות ביותר, לצד
אלגוריתמים וכלי בינה מלאכותית
.

התוצאה היא חווית משתמש פשוטה ויעילה – קבלת
מידע בלחיצת כפתור תוך שמירה מלאה על אבטחת המידע ופרטיות המשתמש. מדובר בדוגמה
מצוינת של שילוב מוצלח בין טכנולוגיה לבין צורכי האזרח במאה ה-21
.

הר הביטוח הינו הישג טכנולוגי מרשים הממחיש
כיצד ניתן לפתח כלי דיגיטליים מתקדמים תוך שמירה על פשטות ונוחות שימוש עבור
המשתמשים. יש לקוות שיוזמות דומות יאומצו בתחומים נוספים על מנת לשפר ולייעל את
השירות לאזרח בישראל
.

האם הר הביטוח באמת מגביר את השקיפות והתחרות בשוק?

שירות הר הביטוח הושק במטרה להגביר את
התחרותיות והשקיפות בשוק הביטוח בישראל, אך האם הוא אכן עומד ביעד זה? נבחן זאת
לעומק
.

שקיפות המידע

ראשית, הר הביטוח בהחלט מגביר את שקיפות המידע
אודות מוצרי הביטוח עבור הצרכנים. כעת הם יכולים לראות במקום אחד את כל הפוליסות
שיש להם, כולל עלויות, כיסויים ופרטי קשר
.

עם זאת, המידע עדיין אינו מפורט דיו ונדרש
פירוט נוסף כדי שהצרכן אכן יוכל להבין ולהשוות באופן מושכל
.

עידוד התחרות

שנית, קיימת עלייה ברמת התחרותיות בענף מאז
השקת השירות, בפרט בקרב הצעירים. עם זאת, חלק ניכר מאוכלוסיית המבוטחים עדיין אינם
עושים שימוש בהר הביטוח וממשיכים בהרגלי רכישה ישנים
.

סיכום

אם כן, בעוד שהר הביטוח תורם לשקיפות
ותחרותיות, ההשפעה אינה משמעותית כפי שציפו. יש צורך בפעולות נוספות על מנת להפוך
את השירות לנגיש ומובן יותר להמונים
.